Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.

KinoKino: Yasujirô Ozu ‹Tokijska opowieść›

Yasujirô Ozu ‹Tokijska opowieść›

Średnia ocena (głosów: 1)

8,00 / 10

0
Zainteresowanych:
tytuł

Tokijska opowieść

tytuł oryginalny

Tôkyô monogatari

reżyseria

Yasujirô Ozu

scenariusz

Kôgo Noda, Yasujirô Ozu

zdjęcia

Yûharu Atsuta

muzyka

Kojun Saitô

obsada

Chishû Ryû, Chieko Higashiyama, Setsuko Hara

rok produkcji

1953

kraj produkcji

Japonia

dystrybutor

Gutek Film

data premiery

29 X 2010

czas projekcji

136 min.

gatunek

dramat

Wyszukaj produkty powiązane z filmem

Sprzedawca Format Cena
Skapiec.pl » (dowolny) ?
Amazon.co.uk » (dowolny) ?
Opis:

Prowincjonalne małżeństwo wyrusza do Tokio, by odwiedzić swoje potomstwo. Ze strony zamieszkujących niegościnną metropolię krewnych czeka na staruszków wyłącznie chłód, marazm i obojętność. Losy bohaterów stają się dla reżysera tłem kontemplacyjnej opowieści o rozpadzie rodzinnych więzi i powolnym żegnaniu się ze światem.

Recenzje

Dwoje ludzi na peronie w Onomichi

Marta Karpińska

więcej »

Z tego cyklu

Tego twórcy

Ozu 6DVD

Ozu 6DVD

Yasujirô Ozu

premiera: ?

Inne wydania

Komentarze

02 XII 2010   20:43:56   Grzegorz:

Film o dwoistej naturze. Ta jawna opowiadająca o pokoleniowej przepaści i ta ukryta, która powoli dochodzi z czasem do głosu gdzieś tak w momencie gdy umiera stara kobieta. To właśnie ta część ukryta, niewysłowiona, stanowi o wielkości tego filmu będąca buddyjką kontemplacją wszelkiego istnienia, nie tylko człowieka lecz w ogóle wszechrzeczy. Sam rytm filmu, konsekwentnie powolna narracja posiada intelektualną wartość bo imituje płynący czas sam w sobie, niezależny od bohaterów wrzuconych w świat. Czy istnieje inny film, który lepiej oddaje istotę heideggerowskiego terminu "bycia-ku-śmierci"?