Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.

KinoKino: Leena Kilpeläinen ‹Głos Sokurowa›

Leena Kilpeläinen ‹Głos Sokurowa›

Średnia ocena (głosów: 0)

— / 10

0
Zainteresowanych:
tytuł

Głos Sokurowa

tytuł oryginalny

Sokurovin ääni

reżyseria

Leena Kilpeläinen

scenariusz

Leena Kilpeläinen, Velipekka Makkonen

zdjęcia

Alexander Burov, Leena Kilpeläinen

muzyka

Timo-Juhani Kyllönen

obsada

Aleksandr Sokurov

rok produkcji

2014

kraj produkcji

Estonia, Finlandia, Niemcy

dystrybutor

Bomba Film

data premiery

18 IX 2015

czas projekcji

77 min

Wyszukaj produkty powiązane z filmem

Sprzedawca Format Cena
Skapiec.pl » (dowolny) ?
Amazon.co.uk » (dowolny) ?
Opis:

Aleksandr Sokurow to człowiek-instytucja współczesnej kinematografii rosyjskiej. Od początku swej przygody z filmem – niepokorny, mający swoje zdanie nie tylko w kwestiach związanych ze sztuką filmową. Jego szerokie spojrzenie na pracę filmowca, zataczające kręgi filozoficzne i społeczne, historyczne i polityczne jest przedmiotem dokumentalnego eseju Kilpeläinen, wykształconej w Wszechrosyjskim Uniwersytecie Kinematografii w Moskwie (rocznik ’86).

Jeśli dzieła twórcy wiele mówią o nim samym – to filmy Sokurowa zaświadczają o wyjątkowej wrażliwości artystycznej rosyjskiego mistrza. W „Głosie Sokurowa” występuje w roli mędrca, czasem proroka, a z pewnością – obserwatora z zacięciem akademickiego wykładowcy, który dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami, osobistymi przeżyciami, a przede wszystkim – poglądami na to, kiedy kino jest dobre. A kiedy – nie jest. Szczególnie ciekawe wydają się historiozoficzne dywagacje na temat przyszłości Rosji, gdzie jednym z punktów wyjścia diagnozujących przemiany społeczne jest odniesienie do przemian w kinematografii, ze szczególnym uwzględnieniem tej dla reżysera szczególnie ważnej: radzieckiej/rosyjskiej.

„Głosu Sokurowa” warto posłuchać – jak zresztą każdego, który jest tak zreflektowany i analityczny, szczery i prawdziwie mądry, wyważony i do gruntu humanistyczny.

Recenzje

Brak recenzji. Może napiszesz...?

Z tego cyklu

Tego twórcy

Inne wydania

Komentarze