Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.

KsiążkiKsiążki: Frédéric Martel ‹Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie›

Frédéric Martel ‹Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie›

Średnia ocena (głosów: 0)

— / 10

1
Zainteresowanych:
tytuł

Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie

tytuł oryginalny

Mainstream

autor

Frédéric Martel

tłumaczenie

Karolina Sikorska

data wydania

5 X 2011

wydawca

Czarna Owca

ISBN

978-83-7554-339-1

format

492s. 150×230mm

cena

49,90

WWW

nośnik

papier

Gdzie kupić

Sprzedawca Format Cena
MadBooks.pl » (dowolny) ?
Selkar.pl » (dowolny) ?
Kumiko.pl » (dowolny) ?
Skapiec.pl » (dowolny) ?
Amazon.co.uk » (dowolny) ?
Opis:

ak produkuje się bestseller, hit czy przebój filmowy? Dlaczego pop-corn i coca-cola odgrywają wielką rolę w przemyśle filmowym? Czy po porażce w Chinach Disney i Murdoch zdołają wyeksportować swój produkt do Indii? W jaki sposób Bollywood uwodzi Afrykanów, a brazylijskie telenowele Rosjan? Dlaczego Walonowie domagają się filmów dubbingowanych, podczas gdy Flamandowie wolą wersje z napisami? Skąd ten triumf amerykańskiego modelu rozrywki i ten schyłek Europy? I dlaczego wreszcie wartości bronione przez chińską propagandę i media islamskie dziwnie przypominają wartości studiów Disney’a?

By odpowiedzieć na te pytania, dziennikarz i badacz Frédéric Martel przeprowadził długie dochodzenie od Hollywood do Bollywood, od Japonii po Czarną Afrykę, od kwatery głównej Al-Jazeery w Katarze aż po siedzibę giganta Televisa w Meksyku. To co nam przynosi jest jednocześnie oryginalne, fascynujące i niepokojące – nowa wojna światowa o treści rozpoczęła się.

W sercu tej wojny: kultura „mainstreamowa”. Nowe kraje pojawiają się ze swoimi mediami i swoją masową rozrywką. Internet zwielokrotnia ich siłę. Wszystko przyspiesza. W Indiach, Brazylii, Arabii Saudyjskiej, walczy się o dominację w sieci i o zwycięstwo w bitwie „soft power”. Chce się kontrolować słowa, obrazy, marzenia.

„Mainstream” opowiada o tej globalnej wojnie mediów i kultury. I wyjaśnia co trzeba zrobić, by podobać się wszystkim i wszędzie na świecie.

„Mainstream” jest rezultatem obszernych badań, które prowadził przez pięć lat w trzydziestu krajach. Frédéric Martel przeprowadził wywiady z 1200 osobami we wszystkich stolicach „przemysłu rozrywkowego”. Analizuje grę aktorów, logikę grup i śledzi przepływ treści na pięciu kontynentach. Dowodzi, że nawet jeśli produkty mainstreamowe niekoniecznie są artystyczne, to strategie, które pozwalają na ich tworzenie i rozpowszechnianie są fascynujące.

Recenzje

Brak recenzji. Może napiszesz...?

Z tego cyklu

Tego twórcy

Inne wydania

Komentarze