Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.

KsiążkiKsiążki: Joshua Ferris ‹I tak doczekaliśmy końca›

Joshua Ferris ‹I tak doczekaliśmy końca›

Średnia ocena (głosów: 0)

— / 10

0
Zainteresowanych:
tytuł

I tak doczekaliśmy końca

tytuł oryginalny

Then We Came to the End

autor

Joshua Ferris

tłumaczenie

Wojciech Szypuła

data wydania

29 X 2009

wydawca

Nowa Proza

ISBN

978-83-7534-080-8

format

456s. 135×205mm

cena

35,—

gatunek

humor/komedia obyczajowa

nośnik

papier

Gdzie kupić

Sprzedawca Format Cena
MadBooks.pl » (dowolny) ?
Selkar.pl » (dowolny) ?
Kumiko.pl » (dowolny) ?
Skapiec.pl » (dowolny) ?
Amazon.co.uk » (dowolny) ?
Opis:

Nikt nie zna nas tak dobrze jak ci, którzy siedzą obok nas na spotkaniach służbowych i zapełniają biurowe lodówki podpisanymi jogurtami. Nikt nie wie lepiej od nas co mamy myśleć niż ci, z którymi stoimy w kolejce po codzienny obiad w biurowym barku lub pijemy kawę w biurowej kuchni z naszych ozdobionych logotypami kubków. Każde biuro jest rodzajem rodziny, a agencja reklamowa w Chicago, którą w swojej pierwszej książce błyskotliwie opisuje Joshua Ferris, jest rodziną dziwaczną i ciekawą. My, pracownicy agencji reklamowej, myślimy że jesteśmy niezastąpieni, że mamy powołanie i należy nam się lepszy, wspanialszy świat. Wymyślenie chwytliwego sloganu reklamowego urasta do rangi epokowego odkrycia, a trafiona kreacja przyćmiewa nawet kryzys polityczny. Do czasu, gdy kryzys gospodarczy przykręca kurek z nowymi zleceniami, a szefowie zaczynają ciąć koszty…

Bohaterowie w „I tak doczekaliśmy końca” radzą sobie z kryzysem gospodarczym i gorszymi czasami w uświęcony tradycją sposób poprzez plotki, sekretne romanse, skomplikowane dowcipy i coraz częstsze przerwy na kawę. Kiedy kolejni pracownicy są zwalniani, pozostali obsesyjnie roztrząsają decyzje szefów, chyba że właśnie walczą o najlepsze meble biurowe pozostawione przez zwolnionych lub starają się zrozumieć tajemniczą społeczną kampanię walki z rakiem piersi, która jest ich jedynym zleceniem.

Oto surrealistyczny, ale jednocześnie bardzo prawdziwy obraz współczesnej korporacji, która równie dobrze mogłaby istnieć w Chicago, Warszawie czy Paryżu. Ferris ma znakomite oko do szczegółów i emocji, z których składa się nasze życie. Napisał zabawną i poruszającą powieść o dziwnych maskach,które zakładamy wchodząc codziennie do biura. I trzeba było kryzysu i fali zwolnień, aby na pewnym spotkaniu po latach korporacyjni koledzy i koleżanki mogli się naprawdę poznać. Powieść jest zarówno histerycznie zabawna, jak i smutna. Pokazuje wyobcowanie w miejscu pracy, gdzie ludzie spędzają więcej czasu niż z własnymi rodzinami, przychodzą i wyczekują na idiotyzmy innych.

Recenzje

Biurowy M*A*S*H albo Dilbert kontratakuje

Małgorzata Wilk

więcej »

Z tego cyklu

Tego twórcy

Wstać znowu o ludzkiej porze

Wstać znowu o ludzkiej porze

Joshua Ferris

premiera: 2 III 2016

Inne wydania

Komentarze