— / 10
Mercurius
Łukasz Woźniak
XI 2012
3-5 graczy, od 10 lat
Planszowa
Gdzie kupić |
||
|---|---|---|
| Sprzedawca | Format | Cena |
| MadBooks.pl » | (dowolny) | ? |
| Kumiko.pl » | (dowolny) | ? |
| Skapiec.pl » | (dowolny) | ? |
| Amazon.co.uk » | (dowolny) | ? |
Dzięki handlowi egzotycznymi towarami sprowadzanymi z Nowego Świata i Dalekiego Wschodu, Kompania Wschodnioindyjska szybko nabiera znaczenia i wpływów. Jednakże do operowania transakcjami na tak szeroką skalę Kompania potrzebuje dużej ilości pieniędzy. W tym czasie świętuje swoje otwarcie pierwsza giełda towarów w Amsterdamie. Bogate rody kupieckie natychmiast dostrzegają możliwość wzbogacenia się. Szybko podejmują decyzję nie tylko o handlu towarami, ale też o grze na giełdzie, która pozwala zarobić na cenowej spekulacji.
W grze „Mercurius” gracze wcielają się w role bogatych mieszkańców Holandii XVII wieku. Inwestują swoje pieniądze w akcje różnych oddziałów Kompanii Wschodnioindyjskiej lub próbują ryzykownego handlu egzotycznymi dobrami, który jednak oferuje rówież znacząco większe zyski.
Każdy z graczy śledzi trendy rynkowe, ale też ma swoje własne informacje o działaniach podejmowanych przez oddziały Kompanii w odległych krainach i wydarzeniach, które mogą wpłynąć na ceny dóbr jak i akcji. Jednak każdy z nich widzi tylko jeden z elementów układanki, więc gracze muszą śledzić działania przeciwników i domyślać się rozwoju sytuacji. Osoba, której uda się zgromadzić najwięcej pieniędzy na koniec gry, zostaje zwycięzcą.