Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.

GryGry: Marcin Derbis ‹Zaginione Wyspy›

Marcin Derbis ‹Zaginione Wyspy›

Średnia ocena (głosów: 0)

— / 10

0
Zainteresowanych:
tytuł

Zaginione Wyspy

autor

Marcin Derbis

data produkcji

IV kwartał 2013

wydawca

Mader

info

2 - 4 osoby; od 10 lat

rodzaj

Planszowa

Gdzie kupić

Sprzedawca Format Cena
MadBooks.pl » (dowolny) ?
Kumiko.pl » (dowolny) ?
Skapiec.pl » (dowolny) ?
Amazon.co.uk » (dowolny) ?
Opis:

Celem gry jest zdobycie odpowiedniej ilości skarbów ukrytych na Zaginionych Wyspach. Każdy z graczy wciela się w postać Kapitana statku. Planszę tworzy 96 kafelków zakrytego labiryntu wodnego, ułożonych na stole w kwadrat 10 na 10 oraz duży centralny kafelek będący polem strażników Zaginionych Wysp – Cyklopów. W czasie rozgrywki gracze poruszają się po labiryncie odsłaniając kolejno kafelki i obracając tak, aby móc na nie wpłynąć. Jednocześnie poszukują na nich Wież, w których zamknięte są Skarby oraz Kryształów, które stanowią do nich klucze.

Kryształy występują w pięciu kolorach i różnej liczbie (po 15 zielonych i niebieskich, 10 czerwonych, 7 żółtych oraz 3 czarne Kryształy – jokery). Jednak samo zdobycie Kryształu nie daje jeszcze graczowi żadnych punktów. Dopiero otwarcie nimi Wież daje możliwość wzbogacenia się. Wieże występują w czterech kolorach i trzech wysokościach – jedno, dwu albo trzypoziomowe. Aby zdobyć skarb, gracz musi użyć do otwarcia Wieży takiej liczby Kryształów odpowiedniego koloru, ile poziomów ma dana Wieża. Im jest ona wyższa, tym więcej zawiera Skarbów, ale występuje w mniejszej ilości na planszy.

Banalne? Nie do końca…

Nie wolno zapominać o strażnikach Wysp – Cyklopach. Jest ich czterech, w kolorach odpowiadających Kryształom. Podniesienie Kryształu z wody powoduje, że gracza zaczyna gonić Cyklop w kolorze Kryształu, który został podniesiony. Cyklop porusza się najkrótszą drogą w kierunku gracza, po odkrytych i zakrytych kafelkach, również po ukosie. To jaką drogę pokona w ciągu rundy, zależy od ilości Kryształów w jego kolorze posiadanych przez gracza. Jeżeli Cyklop dogoni gracza, to zabiera mu wszystkie Kryształy w swoim kolorze i przenosi się bezpośrednio na swoje pole.

Główną ‘postacią’ gracza jest Statek. W ciągu rozgrywki ma on jednak możliwość wprowadzenie do gry Papugi. Papuga porusza się tak jak Cyklop po wszystkich kafelkach, ale maksymalnie o 2 pola na rundę. Papuga może dla gracza zbierać z planszy pozostawione Kryształy i otwierać nimi Wieże. Nie może natomiast odsłaniać elementów labiryntu.

„Zaginione Wyspy” są grą familijną, przeznaczoną dla szerokiego grona odbiorców. Proste i intuicyjne zasady powodują, że dobrze bawią się przy niej zarówno najmłodsi, jak i starsi. Losowe rozłożenie labiryntu sprawia, że każda rozgrywka jest niepowtarzalna, a gra charakteryzuje się dużą regrywalnością. W pudełku znajdziemy drewniane pionki, ponad 220 solidnych kartonowych elementów i czytelną, krótką instrukcję. Co również istotne, wszystkie grafiki w grze zostały namalowane ręcznie.

Recenzje

Dużo losowości, nieco mniej dobrej zabawy

Miłosz Cybowski

więcej »

Z tego cyklu

Tego twórcy

Inne wydania

Komentarze