— / 10
Najeźdźcy ze Scytii
Raiders of Scythia
Shem Phillips
26 VIII 2021
1-4 osoby, od 12 lat
Planszowa
Gdzie kupić |
||
---|---|---|
Sprzedawca | Format | Cena |
MadBooks.pl » | (dowolny) | ? |
Kumiko.pl » | (dowolny) | ? |
Skapiec.pl » | (dowolny) | ? |
Amazon.co.uk » | (dowolny) | ? |
Nadciągają Najeźdźcy ze Scytii!
Wiele wieków temu imperia greckie, perskie i asyryjskie, kontrolowały rozległe tereny i posiadały liczne bogactwa. Jednak pomimo swych imponujących armii i ogromnych fortyfikacji, nie mogły czuć się bezpiecznie. W rejonie Morza Czarnego zaczęła bowiem krążyć pogłoska o potężnym wrogu. Na końskich grzbietach przybyli gorliwi wojownicy i nieustępujące im w niczym wojowniczki, wyszkoleni we władaniu mieczem, toporem oraz łukiem. I choć nikt dotąd o nich nie słyszał, nie były to bezmyślne dzikusy. Dysponowali rzemieślnikami znanymi z tego, że potrafią wykonać kunsztowne ozdoby i świecidełka ze złota. Modelowali skórzane zbroje oraz konstruowali łuki refleksyjne. Szkolili orły do polowań i do wojny. Są tacy, którzy wierzą, że to oni byli inspiracją dla greckich opowieści o Amazonkach. Ale byli czymś więcej, niż tylko legendą czy baśnią. Byli Najeźdźcami ze Scytii.
Najeźdźcy ze Scytii to kościana gra worker placement dla 1-4 graczy. To kolejny tytuł od Shema Philipsa, autora między innymi cenionej sagi Zachodnich Królestw (w skład której wchodzą Architekci, Paladyni, Wicehrabiowie i Kroniki Zachodniego Królestwa).
Celem gry Najeźdźcy ze Scytii jest osiągniecie największej liczby Punktów Zwycięstwa (PZ) na koniec gry. Punkty Zwycięstwa zdobywa się za najeżdżanie Osad, zdobywanie Łupów i realizację Wypraw. Gracze będą w tym celu musieli rekrutować Załogę, tresować Zwierzęta oraz gromadzić Zapasy. W tym celu będą musieli zarządzać robotnikami, pozyskiwać odpowiednie dobra i karty, a następnie zarządzać kartami z ręki tworząc zestawy złożone z jak najlepszych członków załogi i wzmacniać je dokładając do nich karty orłów i koni. Gra kończy się w momencie, gdy na planszy pozostaną tylko 2 niesplądrowane Osady lub 2 niezrealizowane Wyprawy.
Każdy z graczy ma inne początkowe umiejętności, co wpływa na asymetryczność rozgrywki. Duża zmienność elementów i ich ustawień dostarcza ogromu regrywalności. Intuicyjne zasady i powiązane mechaniki akcji, charakterystyczne dla gier Shema Philipsa, spodobają się miłośnikom gier euro lubiącym pomyśleć nad planszą.
Shem Phillips, S.J. Macdonald
premiera: 22 X 2020