Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.

Gry wideoGry wideo: ‹Mroczne Wieki›

 ‹Mroczne Wieki›

Średnia ocena (głosów: 0)

— / 10

0
Zainteresowanych:
tytuł

Mroczne Wieki

tytuł oryginalny

Crusader Kings

data produkcji

2004

produkcja

Paradox Entertainment

dystrybucja

CD Projekt

cykl

Europa Universalis

info

Wymagania: Pentium III 600 MHz, 128 MB RAM, 700 MB wolnego miejsca na dysku, karta graficzna z 16 MB pamięci, Windows 98/M3/2000/XP, DirectX 9

WWW

Polska strona

rodzaj

Gra video - PC

gatunek

historyczna

platforma

PC

Gdzie kupić

Sprzedawca Format Cena
Kumiko.pl » (dowolny) ?
Skapiec.pl » (dowolny) ?
Amazon.co.uk » (dowolny) ?
Opis:

Crusader Kings to strategia pochodząca z firmy Paradox Entertainment, oparta na silniku wykorzystanym w serii Europa Universalis. Pozwala nam pokierować królestwami europejskimi na przestrzeni blisko 400 lat, począwszy od roku 1066, a skończywszy na 1419. Tym samym jest poniekąd prologiem do serii „Europa Universalis”, co zaznaczyli twórcy dając graczom możliwość przekonwertowania zapisów swej gry i jej dalszej kontynuacji w „Europa Universalis II”. Obszar gry obejmuje całą Europę i rozpościera się aż po Ural, Persję i północne wybrzeże Afryki. „Crusader Kings”, podobnie jak „Europa Universalis” jest wierną symulacją ówczesnego życia, zależności dyplomatycznych, społecznych, militarnych, religijnych i feudalnych. Z tym właśnie związana jest największa różnica pomiędzy obiema grami. Otóż w „Crusader Kings” główny nacisk położny został, nie na rozwój swego państwa, lecz na zwiększenie prestiżu i strefy wpływów swej dynastii.

Najważniejszy jest honor i władza. By ją poszerzać gracz może zawierać przymierza z wpływowymi lordami i biskupami, a nie tylko z państwami jak to miało miejsce w EU. W wyniku położenia nacisku na taki aspekt gry, tj. strukturę feudalną i rycerską; do dyspozycji graczy oddane zostały tylko monarchie chrześcijańskie, księstwa i wielkie imperia. Nie możemy kierować ówczesnymi republikami kupieckimi jak Wenecja czy Genua oraz np. hordami mongolskimi. Ponadto dużą uwagę musimy zwrócić na wybór zakonu rycerskiego do jakiego będziemy przynależeć: Knights Templars, Knights of St John, Teutonic Order, Order of Calatrava oraz Order of Santiago. Sporą nowością w stosunku do poprzednich gier opartych o ten engine jest nowy system walki pozwalający np. wiernie oddać różnicę w sile ataku lekkiej jazdy mongolskiej czy łuczników angielskich.

Recenzje

Pomyłki Historii

Jacek Wesołowski

więcej »

Z tego cyklu

Tego twórcy

Inne wydania

Komentarze

Komentarze do tego obiektu zostały zablokowane.