Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.

KinoKino: Giorgos Lanthimos ‹Kieł›

Giorgos Lanthimos ‹Kieł›

Średnia ocena (głosów: 2)

9,00 / 10

1
Zainteresowanych:
tytuł

Kieł

tytuł oryginalny

Kynodontas

reżyseria

Giorgos Lanthimos

scenariusz

Efthymis Filippou, Giorgos Lanthimos

zdjęcia

Thimios Bakatatakis

obsada

Anna Kalaitzidou, Mary Tsoni, Michelle Valley

rok produkcji

2009

kraj produkcji

Grecja

dystrybutor

Against Gravity

data premiery

10 VI 2011

czas projekcji

94 min.

WWW

Polska strona

gatunek

dramat

Wyszukaj produkty powiązane z filmem

Sprzedawca Format Cena
Skapiec.pl » (dowolny) ?
Amazon.co.uk » (dowolny) ?
Opis:

Ojciec i matka mieszkają wraz z trójką dzieci w domu na obrzeżach miasta. Dom otoczony jest wysokim płotem. Dorosłe dzieci nigdy jeszcze nie wyszły poza teren posiadłości. Ich edukacja, rozrywka i ćwiczenia fizyczne są pod ścisłą kontrolą rodziców, bez jakiegokolwiek kontaktu ze światem zewnętrznym. Jedyną osobą z zewnątrz, która ma prawo wejść do tego domu, jest Christina. Ojciec zaprasza ją, by poskromić seksualne ciągoty syna. W „laboratoryjnych” warunkach reżyser umieszcza metaforyczną historię ze społeczno-politycznym przesłaniem o niebezpieczeństwach związanych z odcięciem się od świata, tak jednostek jak i narodów.

Recenzje

Wasza matka urodzi psa

Agata Malinowska

więcej »

Z tego cyklu

Tego twórcy

Alpy

Alpy

Giorgos Lanthimos

premiera: 24 VIII 2012

Inne wydania

Komentarze

19 VIII 2011   09:50:57   mutant:

Chory film. Tak odrażający, że aż fascynuje.

04 IX 2011   14:54:57   Dominik:

Chciałbym podkreślić jeden z atutów filmu - realizm / wiarygodność świata przedstawionego mimo niemożliwości wypróbowania w praktyce, czy tak faktycznie by to wyglądało. To jest to, na co w SF często zwraca uwagę Dukaj: zmieniamy jeden element w porównaniu ze światem realnym i staramy się pieczołowicie pokazać, jak wyglądałby świat na płaszczyznach: zachowań ludzkich, ich odruchów, dążeń, zwyczajów, języka, a nawet mimiki. Bardzo mi się podobało właśnie to dopracowanie szczegółów bez niepotrzebnych bezpośrednich wyjaśnień: [spojler] Bruce, tu i ówdzie sygnalizowany wątek brata, naklejki, traktowanie samolotów, kota, samochodu. Krótko mówiąc: spójna wizja.