— / 10
Zatrzymani w kadrze
Bartosz Michalak
31 VIII 2016
978-83-7779-277-3
432s. 165×235mm; oprawa twarda
49,90
papier
Gdzie kupić |
||
---|---|---|
Sprzedawca | Format | Cena |
MadBooks.pl » | (dowolny) | ? |
Selkar.pl » | (dowolny) | ? |
Kumiko.pl » | (dowolny) | ? |
Skapiec.pl » | (dowolny) | ? |
Amazon.co.uk » | (dowolny) | ? |
Subiektywny portret dziewięciu wybitnych polskich operatorów: Jerzego Lipmana, Jerzego Wójcika, Witolda Sobocińskiego, Jana Laskowskiego, Mieczysława Jahody, Edwarda Kłosińskiego, Jacka Petryckiego, Piotra Sobocińskiego i Pawła Edelmana.
Autor pokazuje twórców, którzy sprawili, że pewne kadry zostaną Mu w głowie do końca życia: Zygmunt Malanowicz „biegnący” po jeziorze w „Nożu w wodzie” Jerzego Lipmana i Romana Polańskiego, płonące lampki spirytusu w „Popiele i diamencie” Jerzego Wójcika i Andrzeja Wajdy, wisielcy z „Rękopisu znalezionego w Saragossie” Mieczysława Jahody i Wojciecha Jerzego Hasa, piękna, smutna twarz Lucyny Winnickiej w „Pociągu” Jana Laskowskiego i Jerzego Kawalerowicza, Elżbieta Czyżewska i rozpędzona karuzela we „Wszystko na sprzedaż” Witolda Sobocińskiego i Andrzeja Wajdy, Krystyna Janda i Bogusław Sobczuk na korytarzu telewizji w „Człowieku z marmuru” Edwarda Kłosińskiego i Andrzeja Wajdy, Jerzy Stuhr odwracający kamerę na siebie w „Amatorze” Jacka Petryckiego i Krzysztofa Kieślowskiego, Maja Komorowska i scena dziadów w „Lawie” Piotra Sobocińskiego i Krzysztofa Kieślowskiego czy Krystyna Janda nad Wisłą i w pustym pokoju w „Tataraku” Pawła Edelmana i Andrzeja Wajdy.