— / 10
Grombelardzka legenda
Feliks W. Kres
25 V 2020
Stalker Books
9788375900668
830s. oprawa twarda
59,99
Księga Całości
papier
Gdzie kupić |
||
---|---|---|
Sprzedawca | Format | Cena |
MadBooks.pl » | (dowolny) | ? |
Selkar.pl » | (dowolny) | ? |
Kumiko.pl » | (dowolny) | ? |
Skapiec.pl » | (dowolny) | ? |
Amazon.co.uk » | (dowolny) | ? |
Szerń i Aler – dwie przeciwstawne Potęgi wiszące nad światem Szereru. Obie mają moc sprawczą, by obdarowywać w kontrolowanych przez siebie częściach świata wybrane istoty Rozumem. Szerń obdarzyła nim ludzi, koty i sępy. Istoty te nie mogą przebywać na terenie wrogiego Aleru, i odwrotnie. Ale w strefach granicznych jest to możliwe i trwa tam nieustająca i bezpardonowa wojna. Jest też kraina, gdzie mieszkają mędrcy – Przyjęci. Stamtąd pochodzą magiczne artefakty, Porzucone Przedmioty, które mają wielki wpływ na ludzi. I często na losy świata.
Grombelard to najdziksza kraina Szereru, leżąca na północ od Dartanu, oddzielona Wodami Środkowymi od Aleru, ale granicząca z Bezimiennym Obszarem, gdzie mieszkają Przyjęci i występują Porzucone Przedmioty. To kraina potężnych gór, nieprzyjazna, smagana wiatrami i deszczem, zamieszkała przez twardych górali, koty gadba i sępy.
Teoretycznie władzę nad Grombelardem ma imperium, ale faktycznie rządzą nim zbójeckie bandy, które silną ręką trzyma król gór – Kragdob. To legenda Ciężkich Gór, niepokonany, silny wojownik. Ale góry takich legend znają więcej, a każdy swoim życiem może zasłużyć na stanie się grombelardzką legendą. Jak Karenira, armektańska łuczniczka, Łowczyni Sępów.