— / 10
Mit Hitlera
The “Hitler Myth”: Image and Reality in the Third Reich
Ian Kershaw
Jacek Lang
20 I 2010
978-83-76740-15-7
342s. 145×205mm; obwoluta
34,90
papier
Gdzie kupić |
||
---|---|---|
Sprzedawca | Format | Cena |
MadBooks.pl » | (dowolny) | ? |
Selkar.pl » | (dowolny) | ? |
Kumiko.pl » | (dowolny) | ? |
Skapiec.pl » | (dowolny) | ? |
Amazon.co.uk » | (dowolny) | ? |
Książka jednego z najwybitniejszych biografów Hitlera traktująca o mechanizmach propagandy i fenomenie osoby Hitlera w III Rzeszy.
Tematem książki nie jest zasadniczo sam Hitler, lecz propagandowe tworzenie wizerunku, a przede wszystkim odbiór tego wizerunku przez Niemców przed utworzeniem III Rzeszy oraz w okresie istnienia tego państwa. Ujmując to nieco inaczej, można powiedzieć, że tematem tej książki jest nie tyle prawdziwy Hitler, ile postać, którą w nim widziały miliony Niemców.
Autor zajmuje się zatem czymś, co we współczesnych czasach nazwalibyśmy wizerunkiem politycznym, a co, metaforycznie ujęte w tytule, nosi nazwę „mitu Hitlera”.
Ta znakomita książka potwierdza fakt, iż tzw. mit Führera był nieodzownym warunkiem funkcjonowania państwa nazistowskiego. Autor udowadnia, iż podziw dla Hitlera nie wynikał z przyjęcia dziwnych i niejasnych założeń ideologicznych nazizmu, lecz z wartości społecznych i politycznych – wprawdzie często zniekształconych albo ukazywanych w skrajnych formach – lecz które można dostrzec w wielu społeczeństwach, nie tylko w III Rzeszy.