— / 10
Aldebaran #2: Machina 2: Przeładowanie
XI 2006
Dobra Gra
2-4 graczy
Planszowa
Gdzie kupić |
||
---|---|---|
Sprzedawca | Format | Cena |
MadBooks.pl » | (dowolny) | ? |
Kumiko.pl » | (dowolny) | ? |
Skapiec.pl » | (dowolny) | ? |
Amazon.co.uk » | (dowolny) | ? |
Machina to gra, w której gracze wcielają się w inżynierów z PRLowskiego instytutu. Każdy z nich próbuje skonstruować maszynę, która zrewolucjonizuje świat – taką jak Wymiennik sztućców, Automatyczna Zosia czy Elektrofryzjer…
Przez całą grę gracze-inżynierowie muszą zmagać się z niedostatkami sprzętu, prądu czy kompetencji współpracowników. Czasami muszą się uciekać także do niezbyt etycznych metod, jak kradzież z laboratorium konkurencji czy wręcz wymontowanie czegoś z machiny innego inżyniera.
Brak podstawowych elementów można nadrabiać montując je z tego, co właśnie mamy pod ręką. W ten sposób z zestawu kabli i dźwigni możemy zespawać układ zdalnego sterowania, czy z termostatu i elektromagnesu – działający jako tako mikrofon.
Dodatkowo gracze dysponują kartami specjalnymi, które pozwalają na przykład na wezwanie pomocy przyjaciół z Azerbejdżanu czy pani Krystynki – Miss Expo’76 w Budapeszcie.
Każda z machin potrzebuje energii elektrycznej, jednak dostępne elementy zwykle są raczej siermiężne w jej dostarczaniu – silniki spalinowe, wzmacniacze, czy zużyte ukraińskie baterie powodują zanieczyszczenie środowiska, z którym trzeba się uporać… instalując elementy przyjazne naturze (lub przynajmniej sprawiające takie wrażenie).
Ten z graczy, który jako pierwszy ukończy swoją machinę – zostaje zwycięzcą.
Machina 2, to druga część gry Machina – bestsellera wydawnictwa Portal, którego cały nakład wyczerpał się kilka lat temu. Pierwotna Machina była szeroko chwalona przez graczy w całej Polsce i stała się na kilka lat jedną z najchętniej granych gier towarzyskich.