Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.

GryGry: Cédrick Chaboussit ‹Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka›

Cédrick Chaboussit ‹Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka›

Średnia ocena (głosów: 0)

— / 10

0
Zainteresowanych:
tytuł

Odkrycia: Dzienniki Lewisa i Clarka

tytuł oryginalny

Discoveries: The Journals of Lewis and Clark

autor

Cédrick Chaboussit

data produkcji

III kwartał 2015

wydawca

Rebel.pl

dystrybucja

Rebel.pl

EAN

3770002176436

info

2 - 4 osoby; od 14 lat

rodzaj

Planszowa

Gdzie kupić

Sprzedawca Format Cena
MadBooks.pl » (dowolny) ?
Kumiko.pl » (dowolny) ?
Skapiec.pl » (dowolny) ?
Amazon.co.uk » (dowolny) ?
Opis:

W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pacyfiku i z powrotem. W trakcie tych trzech lat dowódcy wyprawy, Meriwether Lewis i William Clark, wraz z sierżantami Gassem i Ordwayem zapisali wiele stron dzienników podróży, opisując w nich między innymi nowe odkryte rośliny i gatunki zwierząt oraz nanosząc na mapy dotąd nieznane Amerykanom fragmenty kontynentu.

Instrukcje Prezydenta Jeffersona – 20 czerwca 1803 r.

Celem Waszej misji jest zbadanie rzeki Missouri, jej biegu i połączenia z wodami Oceanu Spokojnego w nadziei na znalezienie możliwie najłatwiejszej i praktycznej drogi wodnej w celu usprawnienia transportu handlowego.

Począwszy od ujścia Missouri, należy przeprowadzić pomiary wysokości poziomu wód w różnych punktach rzeki, w szczególności w miejscach, gdzie z rzeką łączą się jej dopływy oraz na jej przełomach, przy wysepkach i innych charakterystycznych miejscach. Bieg rzeki pomiędzy tymi punktami należy zbadać za pomocą kompasu, logu i pomiaru czasu i uzupełnić o bezpośrednią obserwację. Powinno się także pamiętać o poprawkach kompasu i notować je na różnych etapach wyprawy.

Szczególnie ważne jest poznanie ludów zamieszkujących tereny, przez które przechodzić będzie ekspedycja, aby zainicjować późniejsze kontakty handlowe. Waszym zadaniem będzie więc jak najdokładniejsze zbadanie, o ile warunki i okoliczności podróży pozwolą, następujących zagadnień:

- nazw i liczebności napotkanych społeczności;

- posiadanych przez nie majątków;

- ich stosunków z innymi plemionami i społecznościami;

- języka, tradycji i miejsc kultu;

- codziennych zajęć związanych z rolnictwem, rybołówstwem, polowaniem, wojną, sztuką i innych;

- sposobów odżywiania się, ubierania i warunków mieszkaniowych;

- nękających ich chorób i stosowanych na nie lekarstw;

- moralnych i fizycznych cech, które odróżniają je od znanych nam plemion;

- praw i obyczajów;

- produktów, którymi moglibyśmy z nimi handlować.

Inne elementy warte uwagi to:

rodzaj gleby i ukształtowanie terenu, rozmiar i rodzaj produkcji warzyw, szczególnie gatunków nieznanych Amerykanom;

zwierzęta zamieszkujące tamte tereny, szczególnie gatunki nieznane w Stanach Zjednoczonych;

produkcja i wydobycie każdego rodzaju, ale w szczególności metali, wapienia, węgla kamiennego i saletr;

solanki i wody mineralne, łącznie z pomiarem temperatury tych ostatnich oraz wszelkimi danymi umożliwiającymi lepsze ich poznanie;

obecność struktur wulkanicznych;

klimat, temperatura powietrza, proporcje dni deszczowych, pochmurnych i pogodnych, częstotliwość występowania burz, gradobicia i śniegu, miejsce występowania i grubość pokrywy lodowej, siłę wiatrów w różnych porach roku, czas kwitnienia określonych gatunków roślin, czas przebywania na danym terenie określonych gatunków ptaków, gadów i owadów.

W grze wcielasz się w rolę jednego z dowódców ekspedycji: Lewisa, Clarka, Gassa lub Ordwaya. Twoim celem jest zebranie w dzienniku jak największej ilości wiedzy i tym samym dołożenie osobistej cegiełki do rozwoju nauki.

W swoim Dzienniku możesz odnotowywać trzy rodzaje danych:

Geograficzne - odwzorowujesz obszary, przez które przechodzisz;

Biologiczne - odkrywasz nowe gatunki roślin i zwierząt;

Etnologiczne - poznajesz nowe plemiona Indian północnoamerykańskich i badasz ich kulturę.

W trakcie gry zdobywasz karty Odkryć, które umieszczasz w swoim Dzienniku. Na koniec gry zwycięzcą zostaje gracz o największej liczbie punktów Odkryć.

W grze występują trzy metody zdobywania punktów zwycięstwa. Na koniec gry gracz dodaje:

punkty widniejące na kartach Odkryć znajdujących się w Dzienniku gracza;

punkty za zestawy zwierząt lub roślin różnych gatunków, które gracz opisał w swoim Dzienniku;

punkty związane z pozycją w rankingu liczebności tipi, na kartach Odkryć w swoim Dzienniku i kartach Plemion w swojej Strefie Akcji. Tipi reprezentują wiedzę gracza o plemionach Indian północnoamerykańskich zamieszkujących tereny zachodnie.

Gracz, który myśli o zwycięstwie, musi zaopatrywać się w coraz to nowe karty Plemion i Odkryć. Rzuty kośćmi determinują Akcje, jakie gracz może wykonać.

Recenzje

Wyprawa w nieznane

Jakub Małecki

więcej »

Z tego cyklu

Tego twórcy

Herbatka dla dwojga

Herbatka dla dwojga

Cédrick Chaboussit

premiera: II kwartał 2020

Inne wydania

Komentarze