Nowe zasady dotyczące cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.

GryGry: ‹Bestiariusz: Maszyny›

 ‹Bestiariusz: Maszyny›

Średnia ocena (głosów: 0)

— / 10

0
Zainteresowanych:
tytuł

Bestiariusz: Maszyny

data produkcji

VIII 2006

wydawca

Portal Games

cykl

Neuroshima

info

128s.

WWW

Strona

rodzaj

Fabularna - suplement

Gdzie kupić

Sprzedawca Format Cena
MadBooks.pl » (dowolny) ?
Kumiko.pl » (dowolny) ?
Skapiec.pl » (dowolny) ?
Amazon.co.uk » (dowolny) ?
Opis:

Na grzbiecie świeci mu cyferka 13, dwa, że przecież odkrywa on i ujawnia wiele tajemnic Molocha! Jeden z pierwszych proponowanych podtytułów brzmiał „Prawdziwe oblicze Molocha”, więc tenże pewnie zainteresował się sprawą i stąd mamy w redakcji poważną awarię systemu i dwukrotnie nieudane próby przesłania pliku do drukarni. Ciekawe, jaki dodatek będziemy chcieli wydać 5 września 2020 roku – może podręcznik opisujący Molocha?

Tytuł Bestiariusz: Maszyny został ukuty w taki sposób, by w przyszłości dopasować się do swoich trzech braciszków: Bestiariusza: Mutantów, B: Stworów (bez złośliwych komentarzy proszę, to robocza nazwa, chodzi o mniej lub bardziej zmutowaną faunę i florę) i B: Gangerów (to najbardziej eksperymentalna część Bestiariusza, mająca pokazać i podać na tacy wraz ze statystykami wszelkiej maści ludzkich przeciwników).

Okładkę B:M można podziwiać powyżej, a jej autorem jest Sławomir Maniak, aktualnie jeden z najpopularniejszych polskich ilustratorów na rynku zachodnim. I tu ciekawostka, w pierwotnej wersji planowaliśmy na okładce pracę Gedeona, czyli Daniela Grzeszkiewicza, który wykonał wcześniej doskonałe oprawy Bohatera^3 i Łowcy Mutantów / Zabójcy Maszyn, jednak niestety tym razem, przy podejściu do tematu maszyn ilustracja Gedeona, mimo że świetna, wyszła w klimacie bardzo retro, wręcz steampunkowo, a nie chcieliśmy kojarzenia Molocha ze steampunkiem. To co widzimy teraz na okładce dla mnie wygląda na stu procentowego molochowego Żółwia.

Za zilustrowanie kilkudziesięciu przedziwnych mechanizmów opisanych w dodatku zabrała się spora grupa ilustratorów – autor okładki, czyli Sławomir Maniak, następnie znany z ilustracji do Systemów Zintegrowanych (cykl w Gwiezdnym Piracie) Radosław Polaczkiewicz, dalej – nowy współpracownik wydawnictwa, Mariusz Gandzel (pracujący aktualnie nad wizualną oprawą monastyrowej Nordii) oraz niżej podpisany, czyli ja.

Bestiariusz ma równie wielu autorów – tekściarzy co grafików i prawie każdy z nich w pewien sposób jest ojcem chrzestnym i pomysłodawcą dodatku. Łukasz Fiema, autor Systemów zintegrowanych – cyklu artykułów opisujących molochowe roboty właśnie, oraz Konstanty „C. A.” Aresiewicz, autor Łowcy Mutantów / Zabójcy Maszyn, kombinowali nad swoją częścią dodatku już od bardzo dawna. Łukasz – z punktu widzenia taktyka i teoretyka molochowej egzystencji, C. A. zaś bardziej ekspresywnie, widząc w Molochu chromowe wyzwanie dla twardzieli spod znaku przysłowiowego Clinta Eastwooda. W naturalny sposób do projektu włączył się Adam Hammudeh, również autor artykułów opisujących roboty – jego zaś od dawna interesowały głównie najbardziej pokręcone technologiczne eksperymenty Molocha. W końcu, gdy już wiadomo było, jakich robotów dostarczyli wyżej wymienieni, tym samym wiadomo było, jakich jeszcze brakuje – i za ich opisanie zabrał się redakcyjny neuroshimowy duet: Rafał Szyma, czyli Multidej, oraz ja, czyli MOracz. Wszyscy razem do tak zwanej kupy zaprojektowaliśmy ponad 100 najróżniejszych maszyn, od kolosów po miniaturowe mechaniczne organizmy, od najprostszych po zaawansowany hitec, od bardzo sprytnych po bezsensowne. Z całego tego towarzystwa wybraliśmy ostatecznie 60 i poddaliśmy dalszej, bezlitosnej i ostrej obróbce pod kątem wzajemnej spójności, realiów NS, a także i przede wszystkim – grywalności.

Recenzje

Kształt raczej obły

Miłosz Cybowski

więcej »

Z tego cyklu

Zaginione Miasto

Zaginione Miasto

premiera: 2005

Łowca mutantów / Zabójca maszyn

Łowca mutantów / Zabójca maszyn

premiera: czerwiec 2006

Detroit

Detroit

premiera: 2003

Wyścig

Wyścig

premiera: 2004

Gladiator

Gladiator

premiera: 2003

Nowy Jork

Nowy Jork

premiera: styczeń 2012

Suplement

Suplement

premiera: 2003

Neuroshima 1.5

Neuroshima 1.5

premiera: 2005

Skażenia

Skażenia

premiera: 2012

Bestiariusz: Bestie

Bestiariusz: Bestie

Łukasz Marek Fiema, Wojciech Doraczyński, Rafał Szyma

premiera: listopad 2008

Ruiny

Ruiny

Ignacy Trzewiczek, Michał Oracz, Rafał Szyma

premiera: luty 2010

Bohater^3

Bohater^3

premiera: 2006

Mistrz Gry²

Mistrz Gry²

premiera: maj 2007

Bohater Maxx

Bohater Maxx

Rafał Szyma, Michał Oracz, Marcin Karbowski, Karol Woźniczak, Bartosz Majorczyk

premiera: grudzień 2012

Krew i rdza 2

Krew i rdza 2

Rafał Szyma

premiera: 2010

Krew i rdza

Krew i rdza

premiera: 2004

Bohater²

Bohater²

premiera: 2004

Prawo i sprawiedliwość

Prawo i sprawiedliwość

premiera: czerwiec 2011

Neuroshima

Neuroshima

premiera: 2002

Miami

Miami

premiera: 31 XII 2005

Piraci

Piraci

premiera: 2005

Zabić Szczura

Zabić Szczura

premiera: 2004

Tego twórcy

Inne wydania

Komentarze