— / 10
Samuraj
Reiner Knizia
2008
5908445421082
2-4 graczy, od 10 lat
Planszowa
Gdzie kupić |
||
---|---|---|
Sprzedawca | Format | Cena |
MadBooks.pl » | (dowolny) | ? |
Kumiko.pl » | (dowolny) | ? |
Skapiec.pl » | (dowolny) | ? |
Amazon.co.uk » | (dowolny) | ? |
Samuraj – przez stulecia tę nazwę wiązało się z niewyczerpaną odwagą, niewzruszoną lojalnością oraz wewnętrzną harmonią. W dzisiejszych czasach wciąż darzy się ją szacunkiem, a opowieści, mity i legendy o samurajach stają się coraz bardziej popularne.
W dawnej Japonii największymi grupami społecznymi byli chłopi, kler oraz szlachta. Droga do władzy w Japonii wiodła pomiędzy wszystkimi trzema grupami. Samuraje wykorzystywani byli nie tylko do obrony dóbr i ziem swojego władcy, ale również walczyli o poszerzenie obszaru jego wpływów, zdobywając kolejne posiadłości, wioski i miasta. Nierzadko wraz z posiadłościami przejmowali również świątynie.
„Samuraj” jest kolejną doskonałą grą znakomitego autora gier planszowych Reinera Knizi. Figurki pól ryżowych, hełmów oraz Buddy używane w grze (reprezentujące trzy grupy społeczne) wykonane zostały ze starannie polerowanego pleksiglasu w szlachetnym czarnym kolorze.
Plansza składa się z czterech części przedstawiających największe wyspy Japonii. Gracze rozmieszczają na nich armie swoich samurajów, otaczając kolejne miasta i wsie, dzięki czemu zdobywają posiadłości, ziemie i świątynie. Zwycięża gracz, który zdobędzie największą władzę wśród wszystkich grup społecznych.